17 de juliol 2008

Manca de tolerància en l'alumnat de l'ESO

En un avanç d’un recent estudi de l’Observatori Estatal de Convivència Escolar, organisme del Ministeri d’Educació, sobre la Convivència Escolar en l'ESO, dirigit per María José Díaz-Aguado, catedràtica de Psicologia d’Educació de la Universitat Complutense de Madrid, en la qual han participat 6.175 professors, 23.100 estudiants i 301 centres de tot l'Estat, llevat de Catalunya, es posa de manifest la manca de tolerància de l’alumnat cap els companys i les companyes estrangeres, arribant a prop de la total intolerància pel que fa a col·lectius gitanos, jueus i marroquins.
Resultats que venen a corroborar la reproducció de discursos racistes de les persones adultes cap a grups molt estigmatitzats per la societat.

Al respecte de l’estudi, per al catedràtic de Sociologia de la Universitat de Salamanca, Mariano Fernández Enguita , l'essència d'aquest rebuig està en els prejudicis i el xoc entre diferents maneres de vida, i que "...l'escola és un menut microc
osmos que respon a la societat que l’envolta...", concloent que, “...precisament per això, és el millor lloc per a aprendre a conviure” però allò que més el preocupa és "si els centres tenen o no projectes per a ajudar a millorar aquests problemes” i el que li inquieta és que malgrat que els col•legis solen ser "disciplinats en el formal", la qual cosa és, políticament correcte a l'hora de parlar de tolerància i respecte, amb el simple discurs "no es garanteix, en absolut, que l'escola preste aqueixa ajuda", per la qual cosa, “la solució començaria amb l’elaboració de projectes concrets que ensenyen als joves a afrontar els problemes de convivència.
L'estudi també fa referència al professorat i a les famílies en relació, no només a la convivència sinó a les interaccions entre ells i elles, així com amb l'alumnat.
Observem un dels molts gràfics que il·lustres l'estudi, en aquest cas els indicadors del professorat cremat i la seua antítesi, amb els percentatges de respostes: "freqüentment i moltes vegades".

1 comentari:

FPACIT ha dit...

Les Comunitats d’Aprenentatge, conscients de tot això consideren la necessitat de fer un canvi al que està passant a l’educació, a l’escola, i volen que aqueta societat de la informació siga per a tothom, que totes i tots tinguen accés

altres entrades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads 468x60px

Social Icons

Featured Posts